Kontaktoplysninger
Cykelkram APS
Rolighedsstræde 8A
6933 Kibæk
CVR-nr. 32788270
+45 71741886
Info@cykelkram.dk
www.CykelKram.dk

Pris og betaling
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Betaling for bestilte varer kan ske online med MobilePay, Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club, JCB eller Maestro. Alle betalingsoplysninger sendes selvfølgelig krypteret mellem kunde og CykelKram.dk.
Når varen sendes fra vores lager, trækkes pengene

Fragt og levering

OBS! PGA. Covid19 kan leverings former ændre sig uden varsel

Du kan vælge at få varen sendt til din privatadresse eller din arbejdsplads, her vil priserne være:

Transportør – Brink Transport Privat / GLS: fra 69,- inkl moms
Du kan altid se din aktuelle fragtpris og leveringstid for dine indkøb i indkøbskurven.

Det er naturligvis fragtfrit at afhente på firmaets adresse
CykelKram
Rolighedsstræde 8A
6933 Kibæk

Hvornår får jeg varen leveret?

Har vi varen på lager, og du bestille indtil kl. 15.00 og få pakken leveret næste dag*

*Gælder mandag-torsdag til alle brofaste øer i Danmark. Pakker bestilt fredag leveres mandag. Pakker til ikke-brofaste øer tillægges 1-2 hverdage afhængigt af øen. Hvis en helligdag falder på en hverdag, så tillægges der 1 dag pr. helligdag.
*Gælder mandag-fredag (Rønne dog undtaget). Hvis en helligdag falder på en hverdag, så tillægges der 1 dag pr. helligdag.

Vi sender naturligvis – som altid – din bestilling afsted kort efter vi har modtaget den, og pakken vil – hvis der ikke sker uforudsete forhindringer hos Brink Transport / GLS. – være frem ved dig næste dag, som sædvanlig.

Sidst opdateret: Onsdag den 16/06-2020 kl. 12:00

Fortrydelsesret og returnering
Du har naturligvis ret til at fortryde et køb hos os i helt op til 14 dage. Du kan fortryde et køb ved at returnere varen i vores butikker eller sende det med posten eller anden transportør til os. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om
at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@cykelkram.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du fortryder og ordren endnu ikke er afsendt fra Cykelkram.dk, kan den annulleres ved at kontakte os på telefon +45 71741886 eller info@cykelkram. Husk at oplyse ordrenummer.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal vi modtage pakken. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andreord du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Varen skal tilbage leveres i orginal indpakning pakket ind ligesom du modtog varen
Når varen sendes retur skal den vare indpakket så det orginale indpakning ikke får skader, eller mærker efter tape

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis en vare har været monteret betragtes den som brugt

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes eller leveres til:
Cykelkram APS
Rolighedsstræde 8A
6933 Kibæk
CVR-nr. 32788270
+45 71741886

Info@cykelkram.dk

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura/bon.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav, så varen skal sendes dirkete til os med levering.

Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler på cykelkram.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Du kan reklamere over en vare i en af vores butikker i hele landet eller sende varen med posten eller anden transportør til os.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte cykelkram.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, det betyder at varern skal sendes pakket ind og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: CykelKram, Rolighedsstræde 8A, 6933 Kibæk
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Invitation til brugeranmeldelse

I forbindelse med køb på hjemmesiden videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til virksomheder der foretager tilfredshedsundersøgelser og anmeldelser, pt. Trustpilot. Disse virksomheder kan således på vores vegne sende en invitation til at vurdere os på deres hjemmeside. Formålet er at du som kunde kan angive din vurdering og anmeldelse overfor andre forbrugere, og at vi kan forbedrer vores service og produkter. Da det er en del af handelsbetingelserne, benytter vi “opfyldelse af kontrakt/aftale” jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. Du er naturligvis ikke forpligtet til at foretage en anmeldelse, vælger du at gøre det, bliver TrustPilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.

Behandling af persondata

Når du køber varer i enten butik, via vores webshop, eller benytter dig af vores øvrige services, kan der indsamles almindelige personoplysninger, eks. navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, IP adresse og bankoplysninger samt oplysninger om betalingsmiddel og tidspunkt for selve transaktionen.

Formålet er at kunne behandle dit køb og levere vores varer/ydelser, samt overholde vores forpligtelser over for dig. I den forbindelse benytter vi det lovlige grundlag “opfyldelse af kontrakt/aftale” jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.

Der ud over er vi underlagt div. lovgivninger, heri blandt Bogføringsloven og Skatteloven, der forpligter os til at gemme oplysninger til dokumentation, til dette formål benytter vi “Retlig forpligtelse” som lovlig hjemmel jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 litra c.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. betaling slettes efter 5 regnskabsår.

Vi benytter os af samarbejdspartnere til bl.a. opbevaring, teknisk drift, it-løsninger og forbedringer af vores hjemmeside, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og produkter. Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.

I relevante tilfælde videregives data til udvalgte og betroede partnere om at levere vores varer til dig, bl.a. fragtfirmaer, kreditvirksomheder, egne koncerninterne selskaber, samt relevante myndigheder i overensstemmelse med lovgivningen og revisor og evt. advokat. Til dem viderebringer vi de nødvendige persondata, således at vi samlet set kan levere vores varer og ydelser til dig. Det kan f.eks. være levering af varer til din hjemmeadresse, låntagning, indregistrering af køretøjer, forsikringer m.v. Det kan også være Det Centrale Personregister, for at vi kan ajourføre eventuelle navne- eller adresseændringer i databaser om vores kunder.
Hvis vi videregiver dine persondata til usikre tredjelande, har vi sikret os, at deres niveau for beskyttelse af persondata passer til de krav, vi har opstillet for os selv i denne politik og de krav, vi er underlagt i forhold til lovgivningen.

Som registreret har du mange rettigheder, blandt andet har du ret til at få indsigt, rettet, slettet og udleveret dine oplysninger. Du har altid mulighed for at trække et samtykke tilbage, undgå profilering, gøre indsigelse eller klage over vores behandling af dine oplysninger.

Har du spørgsmål eller vil du vide mere om vores behandling af dine personoplysninger eller dine rettigheder, kan du læse mere på [privatlivspolitikken], eller rette henvendelse til Info@cykelkram.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på Info@cykelkram.dk  eller på telefon: 71741886. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg,
https://naevneneshus.dk