Opret reklamationssag
På trods af at vi hos Cykelkram handler med kvalitetsprodukter fra veletablerede brands, kan vi fra tid til anden være uheldige at opleve, at enkelte varer og produkter ikke lever op til kravene for disse.
Oplever du fejl eller mangler på et produkt, som du har købt hos os eller transportskader på disse, så kan du oprette en reklamationssag på denne side. Når din sag er oprettet, sørger vi for at du får en kvittering på din oplyste e-mail. Du vil herefter høre fra os, så snart at der er nyt i din sag.
Udfyld felterne nedenfor så godt som muligt og upload gerne flere billeder for at gøre processen så hurtig som muligt.
Bemærk at vi ofte er afhængige af svar fra producenten, hvorfor ventetid på et par uger kan forekomme.
Vil du sende en vare tilbage til os, kan du benytte vores returportal, som du finder ved at trykke her.
Bemærk at alle felter med en * skal udfyldes.
Jo flere oplysninger vi får om din reklamation og din handel hos os, jo hurtigere kan vi behandle din reklamationssag. Vi takker på forhånd for din tid og de indtastede oplysninger samt vedhæftede billeder og filer.
F.A.Q. Ofte stillede spørgsmål:
Hvor lang tids reklamationsret har man?
Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret på fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter at du har opdaget fejl/mangler på varen.
Jeg har en reklamation, hvordan forholder jeg mig?
Ønsker du at oprettet en reklamation, skal du blot udfylde formularen på vores reklamationsside. Derefter vil vores supportafdeling tage en vurdering af, om problemet kan afhjælpes over telefon/mail, eller om varen skal sendes til reparation hos os. Her er det vigtigt at varen er godt pakket ind, for at undgå fragtskader. Fragtbrev bestilles her på hjemmesiden.
Du er også velkommen til at selv at komme forbi butikken med varen.
Skal jeg selv betale returfragten?
Vi refunderer alle rimelige fragtomkostninger, som der er i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: CykelKram, Rolighedsstræde 8A, 6933 Kibæk. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du finder vores returportal ved at klikke her.
Hvordan skal varen pakkes ind før afsendelse?
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. En tommelfingerregel er, at varen skal sendes, som du gerne selv vil modtage en ny vare. Det betyder at varer skal sendes pakket ind, således at yderligere skader ikke opstår.
Kan jeg benytte mig af reklamationsretten, hvis produktet er taget i brug?
Vi anbefaler bestemt, at du ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet. Skulle du have taget varen i brug før fejlen opstår eller opdages, kan du selvfølgelig godt oprette en reklamation.
Hvornår får jeg min cykel/reservedel igen?
Afhængig af fejlen og løsningen, kan det været svært præcis at sige hvor lang tid det tager. Vi er ofte afhængige af at producenten behandler sagen, før vi kan færdiggøre sagen.
Hvad er forskellen på reklamation og garanti?
Reklamationsret er den ret, købeloven giver dig, mens garanti er en ekstra service producenten eller sælgeren kan give dig. Reklamationsretten betyder, at den forhandler du har handlet hos har et ansvar over for dig som forbruger. Er der eksempelvis fejl eller mangler på et produkt inden for de første to år efter købsdatoen, er forhandleren forpligtet til at løse eventuelle fejl og mangler. Din mulighed for at få ret i en reklamation kan dog ophøre, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år, eller den ved naturlig brug er slidt op inden fristens udløb.